Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh olejového čerpadla přídavného převodu vozidla Tatra T158
Gášek, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového čerpadla přídavného převodu nákladního vozu Tatra T158. Nové řešení má nahradit původní zubové čerpadlo s vnitřním ozubením, které není schopno zabezpečit spolehlivé mazání převodovky, zejména při pomalé jízdě. Zásadním problémem stávajícího řešení byla špatná nasávací schopnost, kdy zejména při zahřátém oleji započal průtok až při vysokých otáčkách. Byl zvolen návrh čerpadla na základě cyklických křivek, tzv. čerpadlo typu gerotor, které disponuje výhodným poměrem geometrického objemu ku zástavbovým rozměrům a dobrou objemovou účinností. Byl vytvořen výpočet geometrie s kontrolou funkčních parametrů (dosahované úhly záběru, průtoky, pulsace, měrný objem, měrný skluz). Vznikly dva návrhy – bez a včetně axiální kompenzace vůlí. Nová kola čerpadla bylo možné umístit do původního odlitku skříně, který byl obráběním upraven. Provedené testy na zkušebně potvrdily dobrou sací schopnost již při nízkých otáčkách a také navýšené průtoky a tlaky. Dá se očekávat, že již nebude nutné při montáži kontrolovat sací schopnost každého čerpadla. Dosavadní zkoušky neprokázaly výrazné opotřebení součástí čerpadla a po absolvování doplňujících testů je v případě přetrvávajících pozitivních výsledků možné použití čerpadla v sériové výrobě vozu T158, případně také u dalších typů vozidel Tatra.
Diferenciály automobilů
Čapek, Štěpán ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Technická řešení diferenciálů automobilu. Popis převodového ústrojí a typů diferenciálů s jejich zhodnocením. Následují aktivní systémy a aktivními diferenciály, kde je vysvětlena jejich funkce a výhody či nevýhody jejich použití jednotlivými automobilkami.
Osobní automobily s pohonem všech kol
Stiborová, Dana ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této rešeršní bakalářské práce je popis moderních koncepcí pohonu všech kol využívaných u osobních automobilů. Počáteční část je věnována historickému vývoji tohoto pohonu a jeho výhodám či nevýhodám. Následující část popisuje základní konstrukční prvky a jejich využití u jednotlivých koncepcí. Dále se tato práce zaměřuje na detailní popis jednotlivých systémů pohonu využívaných předními automobilovými výrobci a je zakončena úvahou o možném směru dalšího vývoje tohoto automobilového odvětví.
Diferenciály automobilů
Čapek, Štěpán ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Technická řešení diferenciálů automobilu. Popis převodového ústrojí a typů diferenciálů s jejich zhodnocením. Následují aktivní systémy a aktivními diferenciály, kde je vysvětlena jejich funkce a výhody či nevýhody jejich použití jednotlivými automobilkami.
Návrh olejového čerpadla přídavného převodu vozidla Tatra T158
Gášek, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového čerpadla přídavného převodu nákladního vozu Tatra T158. Nové řešení má nahradit původní zubové čerpadlo s vnitřním ozubením, které není schopno zabezpečit spolehlivé mazání převodovky, zejména při pomalé jízdě. Zásadním problémem stávajícího řešení byla špatná nasávací schopnost, kdy zejména při zahřátém oleji započal průtok až při vysokých otáčkách. Byl zvolen návrh čerpadla na základě cyklických křivek, tzv. čerpadlo typu gerotor, které disponuje výhodným poměrem geometrického objemu ku zástavbovým rozměrům a dobrou objemovou účinností. Byl vytvořen výpočet geometrie s kontrolou funkčních parametrů (dosahované úhly záběru, průtoky, pulsace, měrný objem, měrný skluz). Vznikly dva návrhy – bez a včetně axiální kompenzace vůlí. Nová kola čerpadla bylo možné umístit do původního odlitku skříně, který byl obráběním upraven. Provedené testy na zkušebně potvrdily dobrou sací schopnost již při nízkých otáčkách a také navýšené průtoky a tlaky. Dá se očekávat, že již nebude nutné při montáži kontrolovat sací schopnost každého čerpadla. Dosavadní zkoušky neprokázaly výrazné opotřebení součástí čerpadla a po absolvování doplňujících testů je v případě přetrvávajících pozitivních výsledků možné použití čerpadla v sériové výrobě vozu T158, případně také u dalších typů vozidel Tatra.
Osobní automobily s pohonem všech kol
Stiborová, Dana ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této rešeršní bakalářské práce je popis moderních koncepcí pohonu všech kol využívaných u osobních automobilů. Počáteční část je věnována historickému vývoji tohoto pohonu a jeho výhodám či nevýhodám. Následující část popisuje základní konstrukční prvky a jejich využití u jednotlivých koncepcí. Dále se tato práce zaměřuje na detailní popis jednotlivých systémů pohonu využívaných předními automobilovými výrobci a je zakončena úvahou o možném směru dalšího vývoje tohoto automobilového odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.